خرید قوطی پروفیل

مشاهده قیمت روز انواع پروفیل

خرید قوطی پروفیل

سرفصل‌ها

خرید قوطی پروفیل : در موارد متعددی پیش می‌آید که به منظور ساخت یک محصول یا سازه نیازمند ماده اولیه‌ای مستحکم با طول عمر بالا نظیر مشتقات آهن و فولاد (نظیر تیرآهن، میلگرد و …) باشیم، اما در عین حال نیاز داریم تا متریال مورد نظر تاحد امکان سبک، شکل پذیر و منعطف نیز باشد .

به عنوان مثال به هنگام ساخت یک یونیت دندانپزشکی، اتاق خودرو یا ایجاد فنس در میان دو زمین ورزشی اگرچه به ماده‌ای سخت به منظور برپا کردن چارچوب اصلی خود نیاز داریم، اما سنگینی بیش از حد میلگرد یا تیرآهن ، عدم تولید آن‌ها در ابعادی کوچک، عدم تناسب ظاهری با سایر اجزاء، عدم تطابق با سایر محصولات و مواد مصرفی در پروژه و از همه مهمتر عدم انعطاف و شکل‌پذیری آن‌ها سبب می ‌شود تا به دنبال محصول دیگری برای این کار باشیم .

در همین رابطه قوطی پروفیل به عنوان واسطه‌ای که نیازهای فوق را برآورده می‌کند، از جمله محصولاتیست که در انواع ساختمانی و صنعتی، در سایزهای مختلف و دو روش اصلی تولید و عرضه می‌شود؛ برای آشنایی بیشتر با این محصول و همچنین آگاهی از اطلاعات خرید قوطی پروفیل تا انتها با ما همراه باشید:

قوطی پروفیل چیست؟

قوطی پروفیل که از آن با نام‌های “قوطی” و “پروفیل” به تنهایی نیز یاد می‌شود، به زبانی ساده یک مقطع فلزی شبیه لوله است، با این تفاوت که شکل قاعده آن عموماً مربع یا مستطیل با زوایای قائمه یا اندکی کِروی (گوشه‌دار) می باشد .

اگرچه در مقدمه این مطلب نمایی کلی از کاربردهای این محصول ترسیم کردیم، اما به طور دقیقتر می توان گفت که فضای خالی میانه این محصول از یک سو سبب شده است تا وزن آن نسبت به نمونه توپرش به مراتب کمتر بوده و بدین ترتیب بار مرده سازه یا کالای در شرف ساخت کاهش یابد و از سوی دیگر با سهولت بیشتری بتوان آن را خم نموده، برید یا به طور دلخواه شکل داد .

ناگفته نماند که در روند استفاده از این محصول علاوه بر امکان جوشکاری که در سایر مقاطع فلزی هم امکان آن را داشتیم، فضای خالی داخل به ما امکان سوراخکاری آن را نیز داده که همین امر سبب می شود تا بتوانیم بدون اتصالات دائمی به مونتاژ یا دمونتاژ افزونه‌هایی روی این مقطع بیاندیشیم.

قوطی پروفیل‌ها بنا به نیاز صنایع مختلف در ابعاد (مساحت قاعده، طول و ضخامت ورق) گوناگون تولید و عرضه می‌شوند، اما به طور کلی نمونه‌های با بیش از ۳ میلیمتر ضخامت در ساختمان سازی و کمتر از آن در صنایعی دیگر (مثلاً ساخت مبلمان فلزی) استفاده می‌گردد .

قیمت و کاربرد قوطی پروفیل

انواع پروفیل

از نظر روش تولید

  • تولید پروفیل با نورد گرم یا غیرمستقیم

در این روش که با شکل‌دهی شمش‌های فلزی (به طور مشخص فولادی) آغاز می‌شود، ابتدا این محصولات وارد چرخه نوردکاری شده و ابتدا به لوله تبدیل می‌شوند . پس از اینکه لوله شکل کلی خود را یافت (پوسته یکپارچه و میانه خالی) وارد محفظه‌ای می‌شود که با تحت فشار قرار دادن این محصول آماده تغییر شکل، آن را در ابعاد مورد نظر فرم می‌دهد .

  • تولید پروفیل با نورد سرد یا مستقیم

در تولید قوطی با این روش، ورق کلاف ماده اولیه ماست . با صرف نظر از جزئیات و روش‌های پیش مقدماتی نظیر باز کردن رول، صاف کردن یا حرارت دهی به آن، این ماده خام تحت فشار گیوتین به عرض مطلوب رسیده، وارد چرخه فرمینگ شده و به واسطه غلتک‌هایی شکل مربع یا مستطیلی پروفیل را به خود می‌گیرد.

پس از اینکه به شکل ایده آل رسیده و در این خلال پانچ‌کاری (در صورت نیاز) هم روی آن انجام شد، محل به هم رسیدن لبه‌های آن جوش خورده، به وسیله غلتک‌های بعدی این جای جوش صاف شده و چنانچه ضایعه‌ای از آن به جای مانده باشد گرفته می‌شود . با خارج شدن پروفیل بدون انقطاع از دستگاه، اره‌ای که روی خود خط تولید سوار است آن را در طول‌های استاندارد، یک اندازه و قابل تنظیم برش می‌دهد .

برای مشاهده لیست پروفیل‌ها کلیک کنید!

از نظر شکل ظاهر

در مبحث خرید قوطی پروفیل ، ما در خصوص محصولاتی شبه لوله با مقطع مربع صحبت می‌کنیم. همانطور که مشخص است گرداگرد این قوطی فاقد شیار است، فلذا به آن یا نمونه‌های مشابه پروفیل بسته می‌گویند. این در حالیست که در تعاریفی نبشی‌ها ( خرید نبشی ) ، پروفیل‌های Z ، ناودانی‌ها و … نیز در زمره این محصولات قرار گرفته و به دلیل آنکه لبه‌های آن‌ها به اصطلاح «هم نیامده» و با یکدیگر فاصله دارند، پروفیل باز نامیده می‌شوند .

براساس جنس

  • پروفیل آلومینیومی که به دلیل داشتن وزن سبک، مقاومت بالا و شکل‌پذیری قابل توجه مناسب ساخت درب و پنجره می باشد .
  • پروفیل گالوانیزه که طی عملیات گالوانیزاسیون، مقاوم و ضدزنگ شده است .
  • پروفیل کامپوزیتی که با توجه به نوع الیاف، عملیات سطحی و رزین مورد استفاده ویژگی های مختلف آن قابل تعریف بوده اما عموماً در برابر حرارت، مواد شیمیایی، خوردگی و ارتعاشات مقاومت بالایی دارد.
  • پروفیل استیل که به دلیل وجود کروم علاوه بر ضدزنگ بودن و مقاومت یافتن در برابر خوردگی و حرارت، سطحی صاف و براق به خود گرفته و برای مقاصد دکوراتیو و نماسازی کاربرد زیادی دارد .
  • پروفیل مبلی با ضخامتی کمتر از ۱.۵ میلیمتر که قابلیت رنگ‌پذیری، آبکاری و فرم‌پذیری بالایی داشته و به منظور ساخت میز و صندلی و سایر مصنوعات مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرد .

دریافت مشاوره آهندان

خرید قوطی پروفیل

با گذر از معرفی این محصول و ارائه توضیحات تکمیلی در خصوص آن، اینک نوبت به خرید قوطی پروفیل می‌رسد . در خرید قوطی پروفیل و به طور کلی تعیین قیمت آن عواملی نظیر وزن، جنس، روش تولید، نام مجموعه سازنده در کنار ابعاد محصول (که در وزن مستتر است) از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد.

می‌دانیم که این محصول برپایه آهن تولید می‌شود، پس قیمت آهن در بازارهای جهانی هم روی بهای تمام شده و فروش آن مؤثر می‌باشد. همانطورکه در مباحث قبلی هم داشتیم میزان عرضه و تقاضا، و هزینه حمل و نقل نیز از جمله عواملی هستند که در همه حوزه‌های قیمت کالای نهایی را دستخوش تغییراتی قرار می‌دهند؛ خرید قوطی پروفیل نیز از این قاعده مستثنی نبوده و این عوامل در کنار نیاز صنایع وابسته یا بورس کالا به ارزان یا گرانتر شدن بهای کلی سفارش منجر می‌شوند .

جدول قیمت قوطی پروفیل

ردیف نام محصول قیمت
محصولی یافت نشد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 19 =